Google Adwords to narzędzie firmy Google, które umożliwia szybką „click on and click off” reklamę w wyszukiwarce Google i na stronach partnerskich. Niewątpliwą zaletą tej formy reklamy w wyszukiwarce jest jej szybkość działania i elastyczna możliwość dostosowywania zasobów finansowych na działania marketingowe przeznaczane w Internecie. Za pomocą tego narzędzia jesteśmy w stanie kilkudziesięciu godzin stworzyć kampanię reklamową i znaleźć się w wyszukiwarce po określonych słowach na czołowych pozycjach.
W porównaniu z tradycyjnym pozycjonowaniem, gdzie promocja strony odbywa się w sposób rozłożony na tygodnie i miesiące - Google Adwords umożliwia szybkie działania marketingowe w sieci ogólnopolskiej jak i światowej. Dzięki temu z roku na rok system Adwords zyskuje coraz większą popularność. Obecnie w Polsce korzysta z niej około 15 mln internautów, jest to potężne narzędzie marketingowe dając wymierne korzyści jeżeli połączymy ją z przystępną ofertą reklamodawcy. Prawidłowa ekspozycja to jedno – a dobrze przygotowana oferta produktu to drugie.
Efektywność prowadzenia kampanii zależy w dużej mierze od sposobu konfiguracji i analizy słów kluczowych w dziedzinie w jakiej oferujemy swoje produkty lub usługi. Jeżeli nie mamy doświadczenia w branży z zakresu promocji stron internetowych najwłaściwszym sposobem, będzie uzyskanie pomocy u specjalistów, którzy zajmują się tym zagadnieniem.
Są też minusy prowadzenia kampanii Adwords. Go głównych należą:
Dla osób zainteresowanych, przygotujemy specjalną ofertę w oparciu potrzeby klienta. Co należy przygotować, aby można było uzyskać ofertę na dotyczącą kampanii Google Adwords.
W pierwszej kolejności można skontaktować się z nami, aby uzyskać informację dotyczące obecnych promocji oraz programów dotyczących Adwords.
Przy tworzeniu własnej kampanii najczęściej będziemy pytani o:
Selekcja właściwych fraz / słów kluczowych wpływa w sposób znaczący na efektywność kampanii. Dobrze dopasowane słowa nie tylko zwiększają szansę na otrzymanie wyższych wskaźników odwiedzin naszej strony – ale również wpłyną pozytywnie na wycenę stawki przez system Adwords za kliknięcie w nasz link sponsorowany. Im bardziej ogólne i mniej precyzyjnie dopasowane słowa kluczowe zawrzemy w naszej kampanii - tym więcej trafi do nas użytkowników, którzy być może nie będą wcale zainteresowani naszymi produktami lub usługami. Dlatego wybór słów kluczowych jest jednym z najistotniejszych etapów przed przystąpieniem do promocji naszej strony. A pamiętajmy, że płacimy za kliknięcia, więc należy słowa dobierać tak, aby zarówno klienci jak i nasza firma miała z tego korzyści. Warto też sprawdzić, jak często dane słowo kluczowe jest wyszukiwane w wyszukiwarce. Służy do tego narzędzie propozycji słów kluczowych udostępnione przez firmę Google dla każdego klienta systemu Google Adwords. Nasza firma pomaga dobierać słowa kluczowe klientom i sugeruje co w konkretnym przypadku byłoby bardziej korzystne.
Tekst reklamy to krótki składający się z kilkudziesięciu znaków opis naszego linku. Przykład można zobaczyć poniżej. Warto ułożyć kilka wariantów takiej reklamy, mając na względzie znaczenie słowa kluczowego. Jeżeli używamy frazy „wybielanie zębów„ to warto aby też nasza reklama wyświetlała się z napisem związanym z tym zabiegiem np. „wybielanie zębów na wysokim, europejskim poziomie”
Przygotowanie odpowiedniej struktury kampanii w oparciu o wybrane słowa kluczowe i dostarczone teksty należy już do obowiązków osoby odpowiedzialnej za tworzenie naszej kampanii. Na tym etapie po kilku dniach możemy się zorientować się jakie będą stawki za kliknięcie w konkretne słowo kluczowe. Na bieżąco należy też śledzić efektywność kampanii, cenę stawek oraz wysokość pozycji uzyskiwanych przez nasze linki w wyszukiwarce.
Raporty z prowadzonej kampanii można uzyskać logując się na konto Google Adwords ( klient otrzymuje swój unikalny login i hasło), aby mieć możliwość śledzenia kampani. Można do kampanii Adwords podłączyć system Google Analitics, który w sposób bardziej szczegółowy informuje nas o ruchu na stronie internetowej oraz wielu innych czynnikach które wpływają na naszą reklamę. Raport podstawowy jest dostępny od razu po zakończeniu kampanii lub raz w miesiącu.
Rozliczamy się w oparciu udział procentowy zazwyczaj jest to wielkość 6 do 12 punktów procentowych w zależności od budżetu jaki postanowiliśmy przeznaczyć na reklamę każdego miesiąca. W przypadku małych kampanii jest to kwota stała niezależna od budżetu.
Przygotowanie kampanii oraz jej konfiguracja jest płatna jednorazowo, a wysokość opłaty uzależniona jest od złożoności struktury kampanii reklamowej. Średnio przygotowanie i uruchomienie kampanii wraz z analizą słów kluczowych jednorazowo kosztuje około 150-300 zł.