Nasza witryna lub serwis powinna spełniać określone wymagania jakie proponowane są przez serwis Google i respektować zasady „ tzw. jakościowe wymogi firmy google” z kilku powodów. Jednym z nich jest fakt, że Google stworzyło taką politykę i zasady obecności witryn w Internecie, które mają pomagać i ułatwiać użytkownikom (internautą ) sprawne oraz łatwe poruszanie się po jego zasobach. Firma Google z myślą użytkownikach stworzyła pewien określony standard, który każda szanująca się firma powinna spełniać myśląc o promocji swojej strony w Internecie.
Dlaczego tak jest,
że strona musi odpowiednio
prezentować się dla Google.pl,
a nie dla klienta?
„Respektując zasady Google, dbamy również o dobro klienta”
Duża czy mała firmy powinna mieć równe szanse na promocję swoich usług w Internecie i dzięki ww. zasadom, każdy ma możliwość równej konkurencji w środowisku internetowym. W zasadach jakościowych polityki Google jest umieszczony wykaz jakie działania są wskazane przy promocji strony, jakie są wymagane – ale również są takie działania które są zabronione. (np. umieszczanie zbyt wielu słów kluczowych na stronie, celem uzyskania wyższej pozycji w indeksie Google).
Innym powodem jest to, iż wyszukiwarki internetowe np. Google premiują strony poprawnie wykonane pod względem technicznym, wizualnym, logiczny – ale przede wszystkim merytorycznym. Każdy użytkownik szukając informacji w Internecie na temat jakiegoś zagadnienia, liczy na to że uzyska rzetelne oraz zrozumiałe informacje dotyczące określonej dziedziny. Dlatego wartość merytoryczna ma duże znaczenia na pozycję strony w Internecie. Wyobraźmy sobie, że 100 stron będzie miało takie same informacje umieszczone na swojej stronie. Jaka jest ich wartość? No raczej słaba, jeżeli patrzymy na atrakcyjność i unikatowość ich oferty. Jednak wystarczy, że pojawi się 101 strona, która umieści informacje dodatkowe, bardziej aktualne lub napisane w inny (ciekawy) sposób. Wówczas to ta strona będzie bardziej atrakcyjna dla użytkowników i użytkownicy poza odwiedzeniem kilku strona z tą samą zawartością, odwiedza również naszą, która zawiera to „coś” czego nie zawierają inne strony. Stawiajmy więc na oryginalność.